Může pomoct mému podnikání Google Moje firma a Google mapy?

1.10.2016

Moc anebo vůbec. Ale popořadě. Podívejme se napřed na to, jak funguje vyhledávání na Googlu. Pro ty z Vás, kteří si ještě stále myslí, že na hledání je tu přece český Seznam.cz, tak jenom pár informací. Google aktuálně i v ČR používá více Vašich zákazníků při hledání než Seznam.cz a nemusí to být jen zákazníci technicky vzdělaní (projektanti, nákupčí, architekti). Mladší klientela do 30 let používá Google téměř výhradně a jiný zdroj hledání ani nezkouší. Vždyť pokud používáte chytré telefony s celosvětově nejrozšířenějším operačním systémem Android, tak tam je hledání propojené s Googlem, jako tvůrcem tohoto systému.

Takže důležitost být vidět na Googlu jsme si již vysvětlili.

A jak tedy probíhá řazení výsledků?

Ukažme si to na příkladu hledání „pneuservis Prostějov“. Jako první vyběhnou (ale nemusí) výsledky z placené reklamy, tzv. PPC (prokliková reklama Google Adwords – o ní až někdy jindy) . Hned za ní se objeví mapa Googlu, o které je tento článek. A tam vidíte špendlíky s umístěním firem na mapě. Až po mapě se objevují jednotlivé webové stránky firem, které odpovídají dotazu „pneuservis Prostějov“.

Takže umístění na mapě je na 2.místě (a někdy i na 1.místě, pokud právě neinzerují inzerenti přes PPC reklamu). Pokud se tedy Váš web objeví na 1. nebo 2. straně výsledků vyhledávání, mapa Googlu s umístěním Vašich konkurentů bude vždy lépe vidět, než Váš web. A abyste se na mapu dostali, k tomu slouží služba Google Moje firma.

Takže pokud vlastníte svůj autoservis, kadeřnictví, pedikúru, ordinaci nebo kavárnu, prostě kamennou prodejnu, kde se potkáváte se zákazníky z Vašeho okolí, je pro Vás mimořádně důležité tady nechybět. Pokud poskytujete služby u zákazníka a nemáte tedy prodejnu (malíři, instalatéři, čištění koberců), nevěště hlavu. I pro Vás je mapa Googlu důležitá. Lze tam nastavit okruh působnosti Vaší firmy a budete také vidět, když zákazník třeba zadá dotaz „malířské práce Brno“ a Vy poskytujete malířské služby na území Brna.

Výhodu při hledání z mobilu je např. i to, že po kliknutí na Váš špendlík na mapě se na displeji chytrého mobilu objeví informace např. o Vašem telefonu nebo se spustí navigace a dovede zákazníka až k Vám.

Pokud vlastníte e-shop, který je orientovaný na zákazníky z celé republiky a zboží zasíláte na jejich adresu, nemá pro Vás umístění na Google mapách valný význam.

Tak už vidíte prospěch této služby pro Vaše podnikání? Pokud ano a chcete umístit do mapy, dejte mi vědět, rád Vám pomohu vše s Googlem vyřídit.

Sdílet článek: Facebook Google+ Email