7 tipů, podle čeho vybrat firmu na vytvoření webu

16.3.2018

Každý člověk má jiné nároky a jiné požadavky. Instalatér, který má široký okruh zákazníků a tím pádem zakázek nad hlavu, potřebuje web jen kvůli kontaktu. Několik let na něm nebude asi potřebovat žádnou změnu.

Firma, která prodává zahradní domky, garážová vrata nebo nabízí ezoterické služby a má tedy menší okruh zákazníků, než zmíněný instalatér, bude potřebovat pravidelně pracovat s webem, doplňovat fotogalerii, reference, řešit blog atp. Potřeba servisu ze strany webařské firmy bude mnohem vyšší.

  1. Servis – dříve nebo později budete potřebovat provádět nějaké změny na webu. Částečně se to dá řešit redakčním systémem, kde si něco doplníte sami. Stejně ale narazíte na věci, kdy pomoc potřebujete (dodělání formuláře na web, úprava efektního prvku pomocí javascriptu, úpravy v SEO atp.) nebo na běžné změny nemáte kvůli podnikání čas. Tady bohužel ztrácí body studenti, kamarádi a známí, kteří sice udělají web levně, ale na servis nemají čas. Nebo chcete Vaše podnikání mít odkázané na milost či nemilost ochoty známých?
  2. Zkušenost – tady platí více než jinde, že chybami se člověk učí a nikdo učený z nebe nespadl. I dobrá firma na začátku dělala chyby a asi moc nechcete, aby ty chyby někdo dělal na Vašem webu. Ptejte se na projekty, které firma dělala. Nemusí být ze stejného oboru, ale web musí obsahovat stejné prvky, jako požadujete Vy
  3. Odbornost – ta souvisí i se zkušeností. Hůře se Vám bude jako neznalému posuzovat odbornost Vašeho obchodního partnera. Pokládejte otázky, které jsou pro Vás důležité k novému webu a sledujte jistotu odpovědí. Absolvovaná školení a certifikáty např. od Googlu, velkých školicích firem Vám mohou napomoct v rozhodnutí
  4. Reference – Už jste viděli firmu, která si na svůj web dá dobrovolně negativní referenci? Zkuste si firmu vygooglovat a třeba najdete nějaké poznámky. Na druhou stranu neberte reference z internetu za jediné správné. Nikdy nevíte, proč dal zákazník negativní referenci. Firmu pomluví, že nedodala web včas a zapomene zmínit, že nezaplatil, tak nic nedostal. Požádejte firmu o kontakt na referenčního zákazníka, se kterým se můžete spojit a zeptat se napřímo
  5. Instinkt – i když nejste odborník, sejděte se se zástupcem firmy osobně. Lépe můžete předat svoje představy a uvidíte, jestli firma chce řešit Vaše individuální požadavky nebo nabízí jen svoje opakovaná (byť nejsou nutně špatná) řešení. Dejte na svůj pocit, nemusíte si s každým sednout a pak se těžko spolupracuje
  6. Vstřícnost – Mnohdy firmy nabízí jen jediné řešení a nechtějí hledat alternativy. Pokud máte jasnou představu o Vašem webu, trvejte na ní. Je to přece Váš web. Pokud je ta představa mimo realitu, partnerská firma by Vám měla ale dát argumenty proti, které znějí logicky. Vždy by měla být ochotna diskutovat i nad Vašimi návrhy a přijmout i Váš pohled na řešení věci, pokud je něčím podložený
  7. Cena – stejně jste ten argument chtěli slyšet, i když bych raději doporučil OCHOTU KONZULTOVAT. Neřeknu Vám, že vyšší cena je lepší, protože si kupujete zkušenost a odbornot firmy, která se Vám vrátí. Nepotvrdím Vám, že nižší cena je lepší, přestože máte malé požadavky a levnější řešení Vám možná teď může stačit. Tady bych se podíval opět na bod 1. Co takhle populární zlatý střed? Prostě se zkuste napřed podívat kolem, sejít se s více zástupci, nechejte si předložit nabídku a dívejte se na ni optikou předcházejících 6 tipů. Pak se rozhodnete správně
Sdílet článek: